SKAUSMAS IR EROTIKA: ISTORINĖ RAIDA, BDSM FORMAVIMOSI PRADŽIA (II DALIS)

 
Vienas seniausių šaltinių, liudijančių apie sadomazochistinių žaidimų užuomazgas Antikoje, tai kasmetinės ~IX a. pr. Kr. Spartoje vykusios ritualinės jaunų vaikinų saviplakos scenos priešais Artemidės altorių. Beje, plakimosi rimbu, vadinamosios flageliacijos (lot. Flagellum - rykštė, rimbas, botagas) ištakos, kaip manoma, ir yra ritualinės, galiausiai susijusios su tuo pačiu vaisingumo skatinimu.

Norite perskaityti pirmąją straipsnio dalį? Tai padaryti galite čia

Vienas iš metodų vaisingumui skatinti – sėdmenų nuplakimas dilgėlėmis. Tikėta, kad flageliacija didino seksualinį susijaudinimą prieš aktą ir buvo laikyta vienu iš geriausių afrodiziakų. Kartais vergėms ar prostitutėms buvo skiriamas atlygis už nuplakimą, o plakama būdavo tiesiog nusiautu sandalu. Antai Etruskų kapavietės freskoje (it.  Tomba della Fustigazione), kuri datuojama 490  m. pr. Kr., vaizduojamas plakimo aktas tarp trijų asmenų – dviejų vyrų ir moters. Manoma, kad veiksmas buvo glaudžiai susijęs su dievo Dionizo kultu ir jo garbinimo apeigomis, kuomet būdavo švenčiamas gamtos atgimimas, vyrai persirengdavo ožiais ar satyrais.

Pasakojant Dionizo gyvenimo momentus, būdavo šokama ir dainuojama, nevengiama išgerti ir pasimėgauti kūniškais malonumais. Pasak mitų, satyrai yra instinktyviai pasiruošę bet kokiam fiziniam malonumui. Naktį iškilmės baigdavosi masine ekstaze  ir sekso  šėlsmu, kai buvo santykiaujama su pirmu pasitaikiusiu partneriu, nevengiama ir seksualinės prievartos elementų.

Taigi, minėtoji freska galėjo būti skirta masiniams aktams atvaizduoti. Joje du vyrai plaka moterį, kuri pasilenkusi tenkina vieną jų oraliniu būdu (dėl freskos būklės, tai nėra visiškai patvirtinta, tačiau jos poza vargu ar galėtų reikšti ką kitą). Kitas vyras vaizduojamas suėmęs jos sėdmenis viena ranka, o kita užsimojęs rykštele. Manoma, kad piešinys galėjo turėti ir apsauginę funkciją, ir sergėti kapavietę nuo demonų (botagas – žaibo simbolis, botago ar lazdos sukeliamas garsas mušant – griaustinis, galėjęs atbaidyti piktąsias dvasias). Taigi, mazochizmo ir sadomazochizmo – saviplakos arba kito asmens plakimo, taip siekiant sukelti seksualinį pasitenkinimą, – šaknys, ko gero, ir slypi senuose, vaisingumą skatinančiuose ar apsaugą užtikrinančiuose, plakimo papročiuose.

Nemažai įrodymų apie BDSM subkultūros užuomazgas Antikoje yra I a. pab. Petronijaus kūrinyje „Satyrikonas“ („Satyricon“). Ketvirtojoje knygoje Enkolpijui duodama išgerti afrodiziako. Jo rankos surištos nugaroje, o patarnaujanti Psychė glamonėja jo penį, mėgindama sujaudinti. Ji taip pat duria plaukų smeigtuku jam į skruostus, kai jis verkdamas šaukiasi pagalbos. Vėliau Enkolpijų ir merginą, vardu Kuartila, suriša grupelė jaunų kareivių. Jie surišami taip, kad jos burna atsiduria visai šalia jo burnos, jo krūtinė liečiasi su jos krūtimis, o šlaunys trinasi viena į kitą. Dėl afrodiziako, kurį Enkolpijus išgėrė prieš tai, jis tampa kupinas gašlumo. Kuartila taip pat dega žaismingumu ir neatstumia jo, tad jie pradeda intymų vaidinimą tam, kad palinksmintų karius. Tuo pat metu, kai Enkolpijus įkiša savo penį į Kuartilą, į žaidimą įsitraukia gėjus ir užveržia Enkolpijaus pančius. Atrėmęs įsibrovėlio „ataką“ jis suvokia, kad jo judesiai yra nevalingi, greiti ir neritmiški, kaip ir Kuartilos raitymasis po juo. Kareiviai šį nevykusį spektaklį, tapusį cirku, palydi juokais ir žeminančiais šūksniais Enkolpijui. Tai tik kelios ištraukos iš „Satyrikono“, kurios įrodo, jog pančių keliamas susijaudinimas, pažeminimas ir priverstinis intymumas buvo dalis žmogaus pasąmonės jau nuo seniausių laikų, žymiai anksčiau, nei pasirodė garsiosios Markizo de Sado istorijos.

1969 metais „Satyrikonas“ tapo to paties pavadinimo F. Fellini filmo įkvėpimo šaltiniu, kuriame senovės Romos nuodėmės siejamos su šiuolaikinės civilizacijos nuosmukiu, nes senovės romėnų ydos artimos ir mūsų amžininkams.

Jei norite užduoti klausimą man asmeniškai, rašykite austeja@suaugusiems.lt arba galite rasti mane  sex-pažintyse slapyvardžiu Sphinx.

Sphinx 

 
Komentarai
Naujas komentaras