Santuokinis seksas be tabu (II)

 
1 komentaras
Praeitoje dalyje aprašėme sekso esmę ir patarėme, kaip reikia artėti lytinio akto link, nuo ko pradėti. Šioje dalyje aprašysime leistinas ir neleistinas glamones. Taip pat tarsime keletą žodžių apie katalikiškąjį etiketą, kuris sutuoktiniams turėtų būti svarbus.

Leistinos ir neleistinos glamonės

Kai sutuoktiniai pradeda glamones ketindami atlikti pilną lytinį aktą (sėklai išsiliejant į moters lytinius organus), bet koks elgesys (glamonių rūšis, seksualinės pozos), kurio tikslas įaistrinti, yra leistinas ir patinka Dievui.

Per lytinį aktą sutuoktiniai gali rodyti vienas kitam meilę bet kokiu būdu, gali dovanoti vienas kitam netgi pačias įmantriausias glamones, gali vienas kitą stimuliuoti anališkai ir orališkai.

Nėra religinio pagrindo įvesti tikslius nurodymus, kurie apibrėžtų, koks elgesys ir glamonės yra leidžiami, o kas lytinio akto metu neleistina. Yra glamonių, kurios vieniems sutuoktiniams labai patinka, o kitiems ne. Lygiai kaip vieni mėgsta itališką virtuvę, o kiti kinišką.

Šiuo atveju svarbu tik atskirų porų pojūčiai, jų vienybės jausmas, tarpusavio supratimas. Bandymas nusibrėžti ribas, kurių nevalia peržengti rodant meilę, nemotyvuotas kai kurių būdų patirti malonumą, atsisakymas sutuoktiniams ne tik nepadeda, bet ir be reikalo psichiškai tramdo, dėl to intymųjį gyvenimą gali gadinti abejonės, baimė ir moralinis nerimas, kartais netgi lytinis šaltumas.

Katalikiškoji etika ir seksas

Katalikiškosios etikos tikslas - anaiptol ne skrupulingai reguliuoti sutuoktinių intymųjį gyvenimą, tą dinamišką ir itin įvairią tikrovės sritį. Pabrėždama pilno lytinio akto būtinumą, katalikiškoji etika padeda suvokti, kad tik kūniškai susijungus susivienija širdys ir sielos.

Kryptis yra aiški. Sutuoktiniai turi svarbią nuorodą - stengtis kuo dažniau atlikti pilną lytinį aktą ir su ta intencija (nors gal ir ne visada pavyks) imtis sužadinančių glamonių.

Bažnyčios magisteriumas nepasisako tokiais smulkiais klausimais kaip glamonių ribos įžanginių meilės žaidimų metu. Pasisakymuose, kuriuose remiamasi popiežiaus autoritetu, kalbama tik, pavyzdžiui, apie leidimą ieškoti malonumo pagal Kūrėjo valią, bet nėra apibrėžta, kokiais būdais sutuoktiniai gali tą troškimą įgyvendinti.

Tokiais atvejais, kai nėra įpareigojančios magisteriumo nuostatos, moralinė nuostata labai priklauso nuo asmeninio jautrumo, žinių, estetinio suvokimo, auklėjimo.

Tačiau Bažnyčios mokymas nėra visuotinai žinomas, todėl labai dažnai sutuoktiniai katalikai abejoja, ar oralinis seksas įžanginių glamonių metu yra moraliai leistinas. Tokių abejonių kyla todėl, kad šią glamonių formą, norėdami pritraukti skaitytojų, plačiai propaguoja įvairūs pornografiniai leidiniai ir tinklalapiai.

Tokiame kontekste tokios glamonės atrodo kaip paleistuviškas seksas be jokios meilės, nuo kurio sutuoktiniai nori atsiriboti. Tačiau pornografinio puslapio atmosfera vis dėlto nėra santuokinės meilės atmosfera. Tų dviejų dalykų negalima tapatinti ir sieti. Išorinių lytinių organų sužadinimas lūpomis ar liežuviu kaip įžanginių glamonių elementas yra moraliai leistinas, tokiame elgesyje ieškoti nuodėmės nevalia.

Bažnyčios mokymo turinyje iškiltų prieštaravimų, jeigu jis skelbtų, jog vienas mylimo asmens kūno dalis, tokias kaip lūpas, rankas, krūtis, šlaunis, sėdmenis, galima glamonėti ir bučiuoti, o kitų, pavyzdžiui, lytinių organų, negalima, nes jie priklauso kitai kategorijai, tad nevalia jų mylėti ir tokių glamonių metu patirti malonumą.

Intymumas ir sutuoktinių dialogas

Kaip visa tai būna? Kai kurie sutuoktiniai tokių glamonių nepripažįsta, bet kiti labai jas mėgsta. Vyrai patiria didžiulį malonumą, kai moteris jį sužadina orališkai. Jie vertina žmonos įkarštį ir sutinka sužadinti moterį tokiu pačiu būdu, dažnai netgi to trokšta.

Kur kas įvairesnė būna moterų reakcija. Kai kurioms labai nepatinka sužadinti vyrą orališkai. Vienos bjaurisi, kitos jaučiasi žeminamos. Daugelis moterų mielau sutinka su tokiomis vyro glamonėmis ir labai jas mėgsta, būna ir taip, kad tik tokios glamonės moterį sužadina tiek, kad ji mielai sutinka santykiauti.

Kai kurie sutuoktiniai atranda, kad dėl tokių glamonių padažnėja intymūs santykiai nevaisinguoju laikotarpiu, ir ima jas praktikuoti, kai praėjus susilaikymo laikotarpiui jie jau pasisotino seksu ir įžanginės glamonės gali trukti ilgiau.

Tačiau reikia atkreipti dėmesį, kad tokios genitalijų glamonės yra vienos intymiausių artumui išreikšti. Tada labai svarbu paisyti vienas kito norų, nes jos galimos tik sutinkant abiem. Tų glamonių stiprus intymumas ir specifika reikalauja sutuoktinių dialogo. Jie turi žinoti, kaip tomis valandėlėmis jaučiasi jų antroji pusė. Kuo intymesnės sutuoktinių glamonės, tuo subtilesni jie turi būti ir jausti menkiausią vienas kito nuotaikos pasikeitimą.

Kitoje dalyje įrodysime, jog orgazmas - tai dar ne viskas.

Šis straipsnių ciklas paremtas kunigo Ksaverijaus Knoco (Ksawery Knotz) knyga "Seksas, kokio nepatyrėte", kurią išleido "Alma Littera" leidykla. Knygoje gausu patarimų intymaus sutuoktinių gyvenimo tema.

Lijana Pikul

Santuokinis seksas be tabu (I)

Santuokinis seksas be tabu (III)

Santuokinis seksas be tabu (IV)

Santuokinis seksas be tabu (V)

 
Komentarai (1)
laukiu kitos dalies :)
Naujas komentaras