Mitai apie seksą – sugriauti!

 
Ar tikrai apie seksą žinote viską? Tiesą sakant, dažniausiai būna taip: kuo daugiau žmogus teigia apie viską žinąs, apie tai kalba, tuo mažiau jis iš tiesų žino, supranta ir patiria.

Knygos „Hormonų harmonija“ (angl. Hormone Harmony) autorė, gydanti hormonų disbalanso kamuojamus žmones, pateikia 9 su seksu susijusius mitus bei informaciją, kaip viskas yra iš tikrųjų. Taigi:

Mitas: Menopauzės metu sumažėja susidomėjimas seksu.

Realybė: Menopauzės metu daugybė moterų išlaiko hormonų balansą, susidomėjimą seksu. Nebekankina nėštumo pavojus, nebėra menstruacijų... galima nevaržomai mėgautis intymiais malonumais! Taip pat, tokio amžiaus moterys paprastai labiau pasitiki savimi, geriau žino, ko nori, tad sekso kokybė būna nepalyginamai geresnė nei jaunystėje.

Mitas: Lytiniam potraukiui ir energijai svarbus yra tik vienas hormonas – testosteronas.

Realybė: Nors testosteronas iš tiesų labai svarbus lytiniam potraukiui, seksualinio gyvenimo kokybei (tiek vyrams, tiek moterims), tačiau tikrai svarbūs yra ir kiti hormonai. Estrogenas turi didelę įtaką aistrai, geidulingumui. Per didelis kiekis kortizolio lemia potraukio praradimą. Apskritai, jei nepaisote kūno poreikių, nuolat skubate, nepailsite ir alinate organizmą – hormonų disbalansas ir lytinio potraukio praradimas garantuojama.

Mitas: Jeigu esate iš tiesų įsimylėję, sekso troškimas, geidulingumas ir aistra netrunka ateiti.

Realybė: Tvirto, tikro ryšio susikūrimas iš tiesų atima nemažai laiko ir energijos. Apskritai, santykiai reikalauja daugybės dėmesio, atidumo. Susikoncentruokite į tai, kokie yra partnerio interesai, nuolat ieškokite naujų būdų suartėti, tvirtinkite santykius – taip aistra be abejonės ateis bei ilgai išliks guvi.

Mitas: Jei esate sveiki, sekso norėti turite visada.

Realybė: Be abejonės, lytinis potraukis, seksualinis apetitas gali būti įvairus, tai priklauso nuo kiekvieno individualiai. Kaip žinoti, kad jūsų potraukis ir sekso „kiekis“ – tinkamas? Taip yra tada, kai ir jūs, ir jūsų partneris yra patenkinti. Nėra jokio reikalo lyginti save su kitomis poromis.

Mitas: Jeigu su partneriu drauge esate ilgai, jus sieja tvirtas ryšys, nederėtų prašyti to, ko jums reikia.

Realybė: Net jei su partneriu ilgai draugaujate ir nesate daug kalbėję apie seksualinius santykius, tai daryti reikia. Bendravimas, nuoširdūs pašnekesiai ypač svarbu žengiant į naują gyvenimo etapą – tapus tėvais, atėjus menopauzei ir pan. Kai pastebite savo kūno ar seksualinių troškimų pokyčius, turite leisti apie tai žinoti ir partneriui. Beje, pokalbiai apie tai, kas jums suteikia didžiausią malonumą, naudingi jums abiems.

Mitas: Svarbiausi sekso organai – lytiniai.

Realybė: Žinoma, lytiniai organui sueičiai labai svarbūs, jie dovanoja daugybę malonių pojūčių ir t.t. Tačiau atminkite: svarbiausias ir didžiausias sekso „organas“ – tai smegenys. Jūs visuomet turite galimybę pasirinkti, kaip jaučiatės ar ką manote apie seksą, savo seksualumą. Puikus savęs vertinimas – tikras afrodiziakas tiek vyrams, tiek moterims. Jeigu jaučiatės žavūs, nesustabdomi – tokius jus matys ir partneris. Aistra užkrečiama!

Mitas: Jeigu neturite partnerio, tai nėra ir jokio lytinio potraukio.

Realybė: Svarbiausia patirti gražią ir meilės kupiną draugystę su savimi. Net jeigu šiuo metu neturite partnerio, jausmingumas, geidulingumas ir savęs vertinimas teigiamai atsilieps daugeliui jūsų gyvenimo aspektų. Mokymasis patenkinti save – labai svarbus įgūdis, praversiantis tiek vienatvėje, tiek tam, kad ateityje partnerį galėtumėte išmokyti, kas jums dovanoja didžiausią malonumą. O tai atrasti iš tiesų reikia praktikos.

Mitas: Problemų su lytinio potraukio sumažėjimo, seksualinio apetito netekimu turi tik moterys.

Realybė: Nors iš tiesų minėtos problemos dažniau aplanko moteris, tačiau tai išgyvena ir vyrai. Tam įtakos turi kai kurios fizinės priežastys: alkoholio, tam tikrų medikamentų vartojimas, stresas, hormonų disbalansas, kokaino vartojimas, diabetas, taip pat tokios ligos kaip vėžys.

Mitas: Moterų „libido‘ sumažėjimą lemia hormonai

Realybė: Žinoma, tai nulemti gali hormonų disbalansas: žemas testosterono ar estrogeno lygis, nuo streso padidėjęs kortizolis ir kita. Tačiau  seksualinio potraukio sumažėjimą gali lemti ir daugybė kitų priežasčių. Nemažai įtakos tam turi įvairios fizinės problemos – skausmas lytinių organų srityje, diabetas, artritas, vėžys, padidėjęs kraujo spaudimas. Taip pat psichologiniai veiksniai – depresija, priklausomybė nuo alkoholio ar tabako, stresas, net svorio padidėjimas ar sumažėjimas.

Nesuverskite kaltės hormonams, kalbėkitės su partneriu ir drauge spręskite iškilusias problemas.

Suaugusiems.lt

 
Komentarai
Naujas komentaras