10 minučių santykių terapija

 
Gydytojas Davidas Burnsas yra kognityvinės terapijos specialistas, dirbantis santykių srityje.

Straipsnių cikle gydytojas pataria, kaip išspręsti santykiuose kilusias problemas. Šį kartą jis padės atsakyti į klausimą – ar jūs tikri, kad jūsų santykių problemos tik partnerio kaltė?

Ką dar galima apkaltinti dėl jūsų problemų, jei ne partnerį? Dauguma žmonių yra įsitikinę, kad kiti žmonės yra kalti dėl jų problemų. Kai aš per terapiją klausiu savo pacientų, kas yra kaltas dėl susiklosčiusių problemų santykiuose, 90 procentų žmonių sako, kad tai yra kito asmens kaltė. Bet ar taip yra iš tiesų? Yra daugybė svarbių priežasčių, dėl kurių galima kaltinti partnerį dėl nesėkmių santykiuose. Tačiau kaltinimai santykiuose visada yra tarsi atominė bomba, kuri nelauktai gali sunaikinti viską, kas pasitaikys jos kelyje. Jei norite to išvengti pabandykite atlikti šią trumpą terapiją, kurią galima pavadinti „Kaltės kainos ir naudingumo analize“.

Balto popieriaus lapo viduryje nupieškite vertikalią liniją. Galvokite apie kažką, su kuo jums šiuo metu kyla problemų. Kairėje lapo pusėje surašykite visus pliusus, kuriuos jūs įžvelgiate kaltindami kitą žmogų dėl savo problemų. Tai gali būti:

· Taip jūs išsikraunate.

· Jūs jaučiate moralinį pranašumą.

· Jūs nejaučiate savo kaltės susidariusioje problemoje.

· Jūs galite jaustis aukos vaidmenyje ir savęs gailėti.

· Kitas asmuo to nusipelnė.

· Todėl, kad jūs jaučiatės piktas.

· Jūs nejaučiate jokios gėdos ir kaltės.

· Jūs žeminate kitą asmenį tam, kad jaustumėtės „kietesnis“ prieš jį ir aplinkinius.

Be abejonės pliusų sugalvosite ne vieną. Kada tai padarysite, nuoširdžiai savęs paklauskite, ar yra kokių nors minusų, kai kaltinate kitą žmogų. Pavyzdžiui:

· Kaltindamas kitą žmogų jūs jaučiatės liūdnas ir problema neišsisprendžia.

· Kitas žmogus jaučiasi teisiamas ir tvirtina, kad tai jūsų kaltė.

· Konfliktas užsitęsė ir pradėjo varginti.

· Jūs nebegalite suartėti su žmogumi, kurį nuolatos kaltinate.

· Jūs nebeaugate dvasiškai ir emociškai.

· Aplinkiniai žmonės pavargo nuo jūsų skundų.

Kai tai padarysite, žiūrėdami į punktus sugrupuokite juos 100 procentų skalėje. Skalę, kurioje punktų yra daugiau, laikykite 100 procentų. Tada vertinkite kitą skalę 100 procentų skalės atžvilgiu. Pavyzdžiui, jei pliusų matote 10, o minusų 7, juos įvertinkite 70 procentų. Skirtumas tarp pliusų ir minusų bus 30 procentų.

Kai tai padarysite įvertinkite gautus rezultatus ir pagalvokite ar tai jus verčia jaustis geriau. Nesvarbu, kuris stulpelis yra ilgesnis. Kartais vienas pliusas nusveria visus minusus. Jei jūs įžvelgėte daugiau pliusų, aš turiu jums blogų žinių. Klinikinio darbo su pacientų problemų sprendimo metu pastebėta, kad asmenys, kurie dėl visko kaltina kitus dėl savo santykių bėdų, niekada nepasitaiso. Jie vis kovoja ir ginčijasi su kitais žmonėmis, nesvarbu, kad ir kokios gydymo technikos jiems būtų taikomos. Asmenys, kurie yra linkę keistis, vietoje to, kad kaltintų kitą ir dirba su savimi, pasiekia įspūdingų pokyčių santykiuose su jiems brangiais žmonėmis.

 
Komentarai
Naujas komentaras