Ar pasikeitė „tikro vyro“ suvokimas?

 
Neseniai atliktas tyrimas padeda pajusti šiuolaikinio vyro ritmą ir atskleisti jo požiūrį į pasaulį ir save patį. Reikia pripažinti, kai kurie rezultatai nustebino, ypač, taip vadinamų, „tūkstantmečio“ vyrų, einančių pokyčių tarp kartų priešakyje. Kai kuriais atžvilgiais jaunesni vyrai tapo modernesniais ir labiau išprususiais, nors kitais – jie atrodo konservatyvesni ir dažniau linkę išlaikyti tradicijas, nei prieš tai buvusi karta.

Tyrimu buvo įrodyta, kad šiuolaikinis vaikiško vyro stereotipas yra labiau nuvalkiotas ir netinkamas nei bet kada anksčiau. Jauni vyrai per dažnai yra vaizduojami kaip vangūs, emociškai sunykę dykaduoniai, nesugebantys užmegzti rimtų santykių. Dabartiniuose filmuose kaip „Be įsipareigojimų“ (ang. „No strings attached“), „Savaitė be žmonų“ (ang. „Hall pass“) ir „Sunokusios pamergės“ (ang. „Bridesmaids“), vyrai vaizduojami kaip nemėgstantys įsipareigojimų eržilai. Dėl nuolat primetamo tokio šiuolaikinio vyro įvaizdžio kai kuriuos gali nustebinti, kad iš tikrųjų įsipareigojimai yra būtent tai, ko ieško jauni vyrai. O jų ieško jie pačiu įprasčiausiu būdu – santuoka.

Net 70 proc. vyrų amžiaus grupėje nuo 20 iki 24 metų atsakė, kad santuoka yra „reikalinga vertybė ir aš ją stengsiuos išsaugoti“. Tai yra didesnė taip atsakiusiųjų vyrų dalis nei 35-39 metų amžiaus grupėje, kur taip atsakyti ryžosi 64 proc. Be to, šis romantiškas požiūris daro įtaką ir jų elgsenai pasimatymų metu. Nepaisant ilgai visuomenėje egistuojančių populiarių nuostatų ir agrikultūrinių metaforų apie aistrą audringai praleisti jaunystę, visi 39 proc. 25-28 metų amžiaus vyrų sakė, kad neitų į pasimatymą su moterimi, jei nematytų jos kaip potencialios žmonos, o 46 proc. tos pačios amžiaus grupės vyrų teigė, jog yra bent „šiek tiek“ svarbu, kad mergina turėtų potencialo tapti nuotaka. Jų požiūris į piršimąsi yra senamadiško riteriškumo ir šiuolaikinės finansinės lygybės hibridas. Jie negalvoja, kad vyras turėtų mokėti už kiekvieną pasimatymą (30 proc. vyrų virš 50 metų mano, kad turėtų), tačiau net 45 proc. 20-24 metų vyrų galvoja, kad vyras turėtų finansuoti didžiąją dalį pasimatymų, iki santykiai tampa nusistovėjusiais, o 13 proc. tiki, kad vyrai turėtų finansuoti visus pasimatymus.

Vyrų seksualinė moralė taip pat atrodo sutvirtėjusi. 63 proc. 20-24 metų vyrų sako, kad, pasitaikius galimybei, jie permiegotų su savo kolege, ir tik 23 proc. prisipažino tai darę. Palyginimui, 40-49 metų vyrų grupėje  tarnybinį romaną prisipažino turėję 58 proc.

Jaunesni vyrai dažniausiai pasitiki savo partnerėmis: 45 proc. 25-28 metų vyrų sako, esą „visiškai“ normalu jei jų mergina prideda savo buvusį vaikiną prie draugų Facebook tinklapyje (tik 36 proc. vyresnių nei 50 metų vyrų tokiu atveju taip pat pasitikėtų savo moterimi, nors, tiesą sakant, jie galėjo ir nesuprasti klausimo). Tai nereiškia, kad jaunesni vyrai yra abejingi virtualaus flirto galimybei (78 proc. 25-28 metų vyrų seksą telefonu laikytų išdavyste). Toks mažas pavydo rodiklis gali stebinti, tačiau jis toks yra dėl  to, kad ištikimybė yra tai, ką abu partneriai vertina ir ko tikisi vienas iš kito. 36 proc. 20-24 metų vyrų įvardijo tai kaip vieną svarbiausių asmenybės bruožų sprendžiant, ar moteris galėtų tapti gera partnere. Vyrai per 50 yra linkę labiausiai vertinti intelektą, o tuo tarpu moterys sako, kad svarbiausia yra humoro jausmas.

Visi jaunesni vyrai trokšta surasti ištikimą partnerę ir ieškodami privataus gyvenimo stabilumo ištarti santuokos įžadus. Tokių tendencijų ryškėjimas gali būti paaiškintas didėjančiu chaosu aplinkoje. Kol ekonominės perspektyvos išlieka netvirtos, jauni vyrai tampa ambicingais ir nebijo rizikuoti profesinėje srityje, vertindami tai kaip įsiliejimo kainą. Ieškodami naujo darbo, 50 proc. 20-24 metų vyrų kaip pagrindinį kriterijų įvardija galimybes kilti karjeros laiptais, o tuo tarpu 40-49 metų amžiaus vyrų grupėje taip sako tik 29 proc. Vyresnio amžiaus vyrai dažniau vienodai vertina stabilumą ir galimybes progresuoti. Tuo tarpu jaunesni vyrai, tikriausiai dėl to, kad jaučia turintys mažiau ką prarasti ar menkesnius įsipareigojimus šeimai, siekdami sėkmės yra linkę rizikuoti pasirodyti kuo geriau.

Jaunesni vyrai tiki, kad sėkmę lemia ir išvaizda. Jie skiria daugiau dėmesio savo priežiūrai ir higienai nei vyrai per 35. Kartu su reguliariu apsilankymu kirpykloje, dauguma 20-24 metų vyrų sako, kad praktikuoja ir kai kurias odos priežiūros formas. Palyginimui, 40-49 metų amžiaus grupėje tai daro tik 38 proc. vyrų. Kalbant apie tai, kaip jų pasirinkimai gyvenime daro jiems įtaką, jaunesnieji yra sąmoningesni. Paklausti, pavyzdžiui, „Ar sutinkate, kad gėrimas, kurį užsisakote atspindi jūsų vyriškumą?“, daug dažniau nei vyresni, vyrai iki 35 metų buvo linkę atsakyti „taip“, nors yra sunku pasakyti, ar tai atspindi kartų skirtumus, ar tik jaunatvišką nesaugumo jausmą.

Vis dėlto, būtų per daug lengva įvardinti jaunesnių vyrų savimonę kaip paprastą tuštybę, nes jie, rodos, savivertei kreipia daugiau dėmesio. Vyrai virš 35, galbūt pradedantys jausti raukšlėtus laiko pirštus, yra linkę sportuoti vardan sveikatos, bet 25-28 metų vyrukai pirmiausia treniruojasi dėl to, kad jaustųsi gerai, o sveikata ir patrauklumas jiems yra antraeiliai dalykai. Tos pačios tendencijos išlieka ir kalbant apie madą.   Pirkdami naujus drabužius, net 70 proc. 20-24 metų vyrų sako, kad svarbiausia yra rasti kažką, kas atitiktų jų asmeninį stilių, o tokiems faktoriams kaip komfortas, kaina ar tendencijos tenka mažesnė reikšmė.

Ką visi šie skaičiai reiškia?

Sunku pasakyti, kuris iš šių atradimų žymi pokyčius tarp kartų, o kuris atspindi laikinus požiūrius skirtinguose gyvenimo etapuose. Aišku yra tai, kad vyrai išlieka vyrais. Jų skoniai pasikeitė ir evoliucionavo, taip pat jie pasistengė nublizginti tai, kaip save pristato pasauliui, bet jų pagrindinės vertybės ir įsipareigojimai išliko tie patys. Paklausus, kas svarbiausia tikram vyrui, turtas ir seksas buvo įvardijami tik retais atvejais. Visų amžiaus grupių vyrai kaip geriausią vyriškumo ir šeimos įrodymą vertina tėvystę. Įsigilinus į tai, ką vertina jauni vyrai, vaizdas parodo labiau 90-aisiais rodytą televizijos serialą, nei šiuolaikinį realybės šou. Kalbant apie visus pokyčius, šiuolaikiniai vyrai vis tiek išlaiko tradicinius bruožus, todėl iš tiesų jie nelabai skiriasi nuo savo senelių. Jie tik dažniau naudoja kosmetiką.

Suaugusiems.lt

 
Komentarai
Naujas komentaras