Rytai ir Vakarai: du žvilgsniai į seksą ir seksualumą

 
5 komentarai
Dabar mes laisvai galime praktikuoti Kamasutros pozas ir tantrinį seksą, nepaisydamos vyro poreikių ir atvirai reikšdamos savo poreikius. Tačiau juk buvo laikas, kai Rytų ir Vakarų seksualinės kultūros buvo atskirtos bei nesimaišė tarpusavyje.

Žmonijos civilizacijos pradžioje, abi šios kultūros buvo panašios sekso atžvilgiu. Seksas buvo paprastas ir tai buvo būtinybė. Falas nebuvo gėdinga kūno dalis, o buvo vaisingumo simbolis. Senovės Indijoje, Japonijoje, Egipte ir Graikijoje jis buvo garbinamas bei įamžinamas aukse, granite ar brangioje medienoje.

Moters patrauklumu žavėdavosi su pasimėgavimu, prostitucija buvo normali profesija, o nekaltybė buvo kažkoks nesusipratimas, kliudantis patirti tikruosius gyvenimo džiaugsmus.

Gamtos šauksmas ir nuodėmės prigimtis

Tradicinės Rytų kultūros į lytinį aktą žvelgė kaip į galimybę išsivalyti kūną ir visa dvasia pajusti stiprią energiją, taip prisimenant ryšius su gamta. Pagal kinų tradicijas, Dao mokė partnerius išlaikyti lygiateisiškumą tarp vyriško ir moteriško prado, valdyti seksualinę energiją ir vienu metu pasiekti orgazmo, kuris buvo laikomas seksualinės harmonijos poroje viršūnė.

Analogiškai į seksą žvelgė ir Indijos mokytojai: induizmo ir tantrizmo religijos teigia, kad tai magiškas būdas susilieti ir pažinti Visatos paslaptis. Arabų šalyse – islamas – teigė, kad pilnavertiškas seksualinis ryšys tarp vyro ir moters garantuoja šeimos laimę. Vis dėl to, ne visose kultūrose į seksą žiūrima su tokiu pačiu entuziazmu. Labai paplitęs Kinijoje konficionizmas propaguoja proto pergalę prieš jausmus, o budizmas apskritai nerekomenduoja tuoktis, nes seksualinė energija ardo vidinę žmogaus harmoniją.

Kol Indijoje rašė Kamasutrą, o Kinijoje – poemas apie daosistines sekso technikas, Vakarų pasaulis ties kiekvienu šimtmečiu vis labiau aukštino krikščionybę ir sekso tema tapo vis jautresnė. Lytinis aktas buvo skirtas tik giminės pratęsimui, o seksas be tikslo pradėti vaiką arba per daug malonus, būdavo laikomas nuodėme.

Renesanso laikmetis, kai pradėta domėtis anatomija, nelabai pakeitė depresines nuotaikas, o drovumas ir susikaustymas visuomenės neapleido iki pat XX a. pabaigos. Kaip kraštutinumus galima paminėti Viktorijos laikų Angliją, kai ištekėjusios moterys susirgdavo psichinėmis ligomis dėl seksualinio dėmesio trūkumo, o tai skatino ir gerai slepiamus ištvirkavimus ir seksualinius iškrypimus. Vis dėl to, dorovingi ir tvarkingi europiečiai bei amerikiečiai malonumais po antklode džiaugėsi tyliai, bijodami būti nuteisti ar pašiepti. O ką jau kalbėti apie atskyrimą nuo bažnyčios.

Neįmanomas panašumas

Nepaisant į esminius skirtumus, kaip buvo žvelgiama į seksą ir seksualumą, Rytų ir Vakarų kultūros buvo ypatingai panašios viena į kitą vienu aspektu – santykiu į moterį. Abejais atvejais jai buvo suteikiamas savotiško prado įvaizdis, skirtumas tik tas, kad Vakaruose tai buvo velniškas pradas, o Rytuose – dieviškas. Daosizmas, tantrizmas, induizmas ir islamas įpareigojo vyrą pilnai patenkinti moterį, kad per jos laimę vyras būtų apdovanotas visatos harmonija. Todėl moteriai nereikėjo gauti ypatingos galios, o visi „proto“ laurai atitekdavo vyrui.

Paradoksas yra tas, kad Vakarų kultūroje vyrauja Dievo Motinos kultas: dievindami šią moterį, krikščionys kaltino visas likusias moteris pasileidimu, nuodėmingumu ir neišsivystymu.

Beje, moters rolė – tai ne vienintelis panašumas, jungiantis Rytų ir Vakarų seksualumo sampratą. Atsargus požiūris į vyrišką sėklą – tai dar vienas aspektas sekso srityje. Vakarų gydytojai manė, kad vyrų masturbacija yra kenksminga sveikatai, o tikintieji manė, kad nuodėmė. Tačiau nei vieni, nei kiti niekaip nesugebėjo įrodyti žalos kūnui ir sielai, kiekvienąkart kai netenkama sėklos. Rytų požiūris buvo gilesnis: jie į masturbaciją žvelgė kaip į savojo kūno pažinimą, vis dėl to, mokydami jaunuolius atlikti lytinį aktą be ejakuliacijos, kad nešvaistytų gyvybinės energijos veltui. Taigi, į spermą buvo žvelgta kaip į gamtos dovaną ir vyriško organizmo resursus.

Rytų ir Vakarų pasimatymas

Pirmasis šių kultūrų susidūrimas „suvėlė“ nemažai jausmų. Lengva įsivaizduoti nustebusius europiečių keliautojus, kurie nuo XVIII a. vis dažniau ir dažniau lankydavosi Indijoje, Japonijoje, Goa ar Somatroje. Seksas šiose šalyse pasirodė jiems saldesnis už patį cukrų ir pikantiškesnis už bet kokį raguolį. Juk Rytuose, skirtingai nuo Vakarų, seksas nebuvo nei nuodėmė, nei tik pareiga santuokoje. Retas europietis kolonizatorius galėjo rankose išlaikyti save ir Bibliją, prisižiūrėjęs į gausius haremus sultonų dvaruose ir gražuolių azijiečių, legaliai užsiimančių prostitucija. O kur dar japonės ir kinų moterys, kurios jautėsi turinčios atlikti savo tiesioginę pareigą – suteikti vyrui malonumą.

Kaip Rytų ir Vakarų pasimatymo rezultatas atsirasdavo daug nesantuokinių vaikų. Negalėdamos pakęsti tokio pažeminimo, kai jas palieka dėl europiečių teisėtų žmonų, azijiečių moterys neretai nusižudydavo. Taigi, per ekstazes ir savižudybes prasidėjo seksualinė globalizacija: dviejų pasaulių atstovai apsikeitė ne tik genais, bet ir seksualinėmis kultūromis.

Susipažindami arčiau, Rytai mokė Vakarus jausmingos meilės dėka knygų, seksualinių praktikų ir specialių apmokymų pagalba, o Vakarai nuteikinėjo Rytus, kad sekso santykiai gali būti paprastesni. Konfliktai buvo neišvengiami: europiečiai Azijoje ne visada suprato, kad lytinis aktas – ne pats svarbiausias dalykas, todėl geišos dažnai buvo prilyginamos prostitutėms.

Tiesa, ir dabar dauguma vakariečių į seksą žvelgia abejingai. Ir galima būtų pasakyti „ačiū“ seksualinei revoliucijai, kuri galėjo įvykti tik Vakarų pasaulyje, po ilgo religinio susilaikymo. Joks Rytų žmogus nesutiks nusirengti nuogai ir kalbėti atvirai apie savo seksualinius poreikius. Seksas jiems – tai intymus pasikeitimas energijomis, saugantis santykius poroje ir neleidžiantis pašalinių žvilgsnių. Žmonės iš Rytų mano labai paprastai: seksas visada buvo ir yra, todėl nėra reikalo už jį kovoti.

Kaip bebūtų, du pasauliai pagaliau sutarė dėl kompromiso. Azijiečiai be jokios gėdos užpildo knygynus pornografinio turinio komiksais ir kalendoriukais su apnuogintomis gražuolėmis, tačiau iškart parausta vos prakalbę apie savo išrinktąsias. Vakariečiai intensyviai mokosi tantrinio sekso, praktikuoja Kamasutros pozas ir mokosi suteikti vienas kitam malonumą, taip ir nesugebėję sugalvoti sinonimų žodžiams „vagina“ ir „penis“. Nepaisant visko, kultūrų persipynimas suteikė naujų atspalvių, sąskambių ir suvokimą seksualumo istorijoje.

Suaugusiems.lt

Dėmesio - ši informacija yra tinklapio Suaugusiems.lt nuosavybė. Dėl publikavo, reikia atskiro raštiško sutikimo.

 
Komentarai (5)
Cia daug kas priklauso nuo zmogaus, mano nuomone...
ydomiai cia taip :-) mano draugas kaip tik is Vidurio Rytu :-))))
koks skirtumas rytai ar vakaai viso noi to paties
verta
Sutinku su JUmis, tikrai verta buvo paskaityti, labai idomus
Naujas komentaras