Dieta maitinančiai mamai

20131202529c41ca19ee0.jpg
 
Intymūs santykiai suteikia galimybę sukurti vieną gražiausių ir prasmingiausių dalykų pasaulyje - šeimą. Ir dėl šeimos gerovės bei vaikelio sveikatos silpnosios lyties atstovės pasiryžusios paaukoti ne tik ramų miegą, seksą, bet susitaiko ir su apvalesnėmis kūno formomis.

Atrodo, kad vaiko gimimas paverčia moters intymų gyvenimą tikru košmaru? Visai ne. Po gimdymo moteris tampa dar moteriškesnės, o ilgiau maitinančios krūtimi mamos gali net gi greičiau atsikratyti papildomų kilogramų už tas , kurios skuba laikytis griežtų dietų ir dėl to, savo nuosavą  pieną pakeičia mišinėliu kūdikiams iš prekybos centro. 

 

Produktų sąrašas, kuris padės padės greičiau atsikratyti nereikalingų kilogramų ir užtikrins pilnavertę mitybą vaikui ir jo mamai:

 

Lašiša

Tai puikus energijos šaltinis. Lašišoje gausu vitaminų ir mikroelementų. Be to lašišoje yra dokozaheksaeno rūgšties, kuri yra svarbi kūdikio nervų sistemos vystymuisi ir atlieka svarbų vaidmenį pogimdyminės depresijos prevencijai.

 

Pieno produktai 

Pieno produktuose yra baltymų, vitaminų B ir D bei kalcio. Kalcis yra vaiko skeleto formavimosi pagrindas. Jog reikalingų baltymų pakaktų tiek mamai, tiek jos vaikeliui, maitinanti moteris kiekvieną dieną turėtų gauti bent tris porcijas pieno produktų (pavyzdžiui,  indelis jogurto, dubenėlis varškės ir stiklinė pieno). Tačiau vertėtų atkreipti dėmesį ar vaikas nėra alergiškas pieno produktams. 


 

Liesa jautiena

Jautienoje taip pat gausu baltymų, tačiau raudona mėsa labiau vertinama dėl geležies ir vitamin B12 gausos. Maitinančios moterys turėtų šį produktą įtraukti į savo mitybos racioną siekiant išvengti anemijos (mažakraujystės).  Dėl sumažėjusio geležies  ir folio rūgšties kiekio gali pablogėti deguonies pernešimas bei gali imti varginti dusulys, silpnumo jausmas. Taip pat gali atsirasti neramių kojų sindromas bei sumažėja atsparumas infekcinėms ligoms. Tad liesa jautiena būtina tiek maitinančiai mamai, tiek jos vaikeliui.



 

Ankštinės daržovės

Galbūt ne itin mėgstate valgyti jautieną, tuomet jokiu būdu neatsisakykite kito svarbaus geležies šaltinio – ankštinių daržovių. Pupelėse,  žalieji uosiuose žirneliuose , avinžirniuose ir  lęšiuose gausu ne tik geležies, bet ir kitų naudingų medžiagų, tokių kaip B grupės vitaminų, kalio, kalcio bei fosforo.  Be to šios daržovės yra mažai kaloringos ir tikrai nepakenks kūno linijoms. 


 

Mėlynės

Sezono metu tiesiog būtina valgyti mėlynes. Šiose uogose gausu vitaminų, mineralų ir antioksidantų.



 

Apelsinai 

Maitinančiai mamai vitamino C poreikis yra dar didesnis nei besilaukiančiai moteriai. Neatsisakykite citrusinių vaisių. Didelis kiekis vitamino C randamas apelsinuose. Tačiau jei pastebėjote, kad jūs ar jūsų vaikas yra alergiškas citrusiniams vaisiams, geriau rinkitės daržoves, kuriuose  gausu vitamino C ( raudonojo paprika, brokoliai).

 

Kiaušiniai

Kiaušinio trynys – vienas iš nedaugelio produktų, kuriuose yra vitamino D, reikalingo kaulų augimui ir formavimuisi.  Bene daugiausia  vitamino D organizmas pagamina būnant saulės spinduliuose, todėl šaltuoju metų  sezonu, neatsisakykite kiaušinių. Tai vienas pagrindinių natūralių vitamino D šaltinių.
 

Vanduo ir kiti skysčiai

Maitinančios moterys turėtų vartoti daugiau vandens nei  įprastai, kadangi nemažai skysčių prarandama kartu su pienu. Numalšinkite troškulį vandeniu, o taip pat gerkite šviežiai spaustas sultis. Nederėtų vartoti skysčių, kuriuose yra kofeino.  Kofeinas greit patenka į motinos pieną, o tai gali sutrikdyti vaiko miegą. Jei negalite atsisakyti kavos, pirmą ir paskutinį puodelį kavos išgerkite po pirmojo maitinimo ryte. 




 

Taigi, visai nebūtina  imtis drastiškų priemonių siekiant sulieknėti po gimdymo. Svarbiausia pasirinkti tinkamus produktus,o  visų svarbiausia, vertingų maisto produktų įtraukimas į racioną užtikrins pilnavertę mitybą tiek mamai, tiek kūdikiui.


www.suaugusiems.lt

 

 
Komentarai
Naujas komentaras