Ką daryti, jeigu jautiesi aptingusi ir nemotyvuota?

moteris-su-gele-58bfc3fc4cc1e.jpg
 
Daugeliui iš mūsų gyvenime ateina laikotarpis, kai motyvacija dingsta. Būna dienų, kai nesinori nieko – atrodo sunku net atsikelti iš lovos, ką jau kalbėti apie papildomas pastangas dėl asmeninių tikslų, karjeros ar santykių. Tai visiškai normalu. Negalime visą laiką būti motyvuoti ir užsidegę, gyvenime būna pakilimai ir nuosmukiai. Kartais tiesiog reikia šį nemalonų laikotarpį ištverti ir viskas automatiškai atsistoja į savo vėžes. Tačiau ką daryti, jei motyvacijos trūkumas ima trukdyti darbe, santykiuose ir gyvenime apskritai? Šiame straipsnyje pasidalinsiu keletu patarimų, kurie padės pajudėti iš mirties taško.

Skirk laiko apmąstymams ir savianalizei

Paskirk laisvą valandą ar kelias, prisėsk ir gerai pagalvok, kas šiuo metu tavęs netenkina? Dažnai būna, jog motyvacijos trūkumas slepia gilesnes problemas. Galbūt nesistengi darbe, nes iš tiesų tau jis nė kiek nepatinka, ir šioje srityje karjeros kurti nenori? Gal santykiai, dėl kurių nebenori dėti pastangų iš esmės yra išsisėmę ir viskas, ko iš tiesų norėtum, tai juos nutraukti, tiesiog nesiryžti žengti lemtingo žingsnio?  Susirašyk visas priežastis, ir būk sąžininga sau. Situacijos analizė dar nereiškia, jog privalai imtis drastiškų veiksmų – mesti darbą ar skirtis su sutuoktiniu, tačiau tu bent jau žinosi, kaip viskas yra iš tiesų, ir laikui bėgant galėsi nuspręsti, kur nori judėti.

Gal tau tiesiog trūksta poilsio?

Dažnai motyvacijos ir noro versti kalnus ima stigti tada, kai iš tiesų esame pavargę. Kartais nesvarbu, su kokia aistra ir užsidegimu siekei tikslo – jei organizmas yra išsekęs, normalu, jog jis ima siųsti mums signalus, jog privalome pailsėti. Jeigu dirbi, sieki karjeros, užsiimi įvairia papildoma veikla, savęs tobulinimu, o namie be visa ko stengiesi palaikyti visaverčius santykius su antrąja puse, tikėtina, jog tu tiesiog „perdegei“. Ką daryti? Atsipūsk. Paprašyk darbe poros laisvų dienų, arba atostogų, jei tokios galimybės neturi – pasinaudok savaitgalio išeiginėmis. Per tas dienas leisk sau atsigauti – nedirbk, išsimiegok, valgyk subalansuotą maistą, dar geriau būtų, jei keletui dienų išvažiuotum ir pakeistum aplinką. Pasistenk, tą laiką, skirtą sau leisti viena: medituok, išeik pasivaikščioti, pabūk su savo mintims. Jei turi galimybę, palepink save – nueik į masažą, spa, arba atlik atpalaiduojančias procedūras namie. Pasirūpink savo kūnu -  pamaitink, pagirdyk, atpalaiduok jį. Nepamiršk savo seksualumo – labai tikėtina, jog tavo libido irgi buvo užspaustas. Atrask savo kūną iš naujo pati – seksas kartais gali būti ir solo partija, nebūtinai duetas. 

Pakeisk vienus darbus kitais

Šis patarimas iš tiesų labai praktiškas ir lengvai pritaikomas. Kartais, kai neturi nuotaikos, bet žinai, jog turi atlikti tam tikrus darbus, kyla milžiniškas noras juo atidėlioti ir užsiimti kitais reikalais. Taip ir daryk, tik tegu tie „kiti reikalai“ nebūna telefono tikrinimas ar serialo žiūrėjimas. Vietoj suplanuotu darbų, atlik kitus, taip atidėliojimui skirtą laiką padarysi vertingesnį – nors neatliksi suplanuotos veiklos, tačiau ir neiššvaistysi laiko veltui. Pavyzdžiui – buvai nusprendusi ruoštis egzaminui ir atlikinėti užduotis ir suėmė tingulys ir nenoras. Vietoj to, jog šį laiką prasivartytum lovoje be tikslo, gali pasigaminti maisto savaitei, susitvarkyti spintą, ar išeiti pasivaikščioti, taigi – jei jau atidėlioji, pasistenk, jog laikas būtų praleistas bent kiek naudingai.

Nesmerk savęs

Vienas blogiausių dalykų, kuriuos gali daryt, kai jautiesi prastai – imti save dėl to graužti. Mintyse vadinti save tingine, nevykėle, nesugebančia atlikti pareigų, tuomet dar labiau susinervinti – visa tai tikrai nėra geras scenarijus, norint vėl jaustis produktyviai. Savęs plakimas ne tik, kad nepadės, bet ir dar labiau pablogins situaciją – tikėtina, kad pasijausi dar prasčiau ir tavo savivertė dar labiau sumenks. Neteisk savęs – neproduktyvių laikotarpių pasitaiko visiems. Kartais tiesiog reikia šį laiką išlaukti, kol ateis nauja įkvėpimo ir energijos banga.

Produktyvaus savaitgalio,
Deimantė

 
Komentarai
Naujas komentaras