Ką daryti, kad neužkluptų pošventinė depresija?

depresija-579ef4774d9b8.jpg
 
Psichologai sausį vadina liūdniausiu mėnesiu metuose. Ir ne veltui: šventės baigėsi, piniginės ištuštintos, po naujų metų gyvenimas stebuklingai nepradėjo keistis į gerąją pusę, oras niūrus ir nejučia imame jausti tuštumą, prastėja nuotaika: patiriame vadinamą pošventinę depresiją. Kaip pagerinti sau nuotaiką ir išsivaduoti iš negatyvių minčių gniaužtų?

Atsipalaiduok

Per šventes daugelis patiriame nemažai įtampos ir streso, pavargstame todėl dabar pats laikas atsipalaiduoti ir susigrąžinti prarastą energiją. Išbandyk meditaciją – tai veiksmingas ir nieko nekainuojantis būdas atsipalaiduoti, sumažinti nerimą ir iš karto pasijusti geriau. Pradėk nuo 5 minučių ir vėliau laiką ilgink. Gali išmėginti Youtube įrašytas meditacijas – jose gausi nurodymus kaip kvėpuoti, bus paprasčiau susitelkti į kažkieno balsą.

Nedaryk sau meškos paslaugos

Nesistenk slopinti neigiamų emocijų maistu, persivalgymu, alkoholiu. Tai sau nepadėsi, atvirkščiai, jausiesi tik dar prasčiau. Be to, papildomi kilogramai bei padaryta žala sveikatai – menkas privalumas. Vietoj to, geriau išliek emocijas sportuodama arba tvarkydama namus – nauda bus žymiai didesnė.

Puiki proga skaityti

Skaitymas praplečia akiratį, suteikia žinių, taip pat tai yra puikus laisvalaikio praleidimo būdas, padedantis pamiršti niūrias mintis. Dabar pats metas perskaityti senai atidėliojamas knygas, sužinoti naujų dalykų.  Jaukūs vakarai dviese su knygomis, kai niekur nereikia skubėti leis atsipalaiduoti, pasimėgauti neskubėjimu ir laiku tik sau.

Negailėk laiko sau

Neužsikrauk sau daugiau pareigų, nei gali pakelti. Privalai skirti laiko poilsiui ir mėgstamoms veikloms. Ką daryti, jei neturi laiko? Tiesiog nugriebti jį nuo ne tokių reikšmingų dalykų. Patikėk, tikrai niekas nemirs jei vakare, vietoj to, kad plautum indus, pagulėsi vonioje su knyga. Lepink save, ir neleisk rutinai ir buičiai užgožti gyvenimo džiaugsmą. Taip pat verta atkreipti dėmesį į pareigų paskirstymą: pagalvok, galbūt dalį darbų galėtum perleisti kitiems šeimos nariams ir taip savaime atsirastų daugiau laiko. Klaida yra galvoti, jog viską privalai padaryti pati – bendradarbiaudama su kitais, laimėsi daugiau.

Nekritikuok savęs

Daugelis iš mūsų turi aršią vidinę kritikę, kuri niekada nepraleidžia progos išsakyti savo nuomonę. Savikritika, iš esmės nėra blogai, tačiau dažnai kritikuojame ne objektyviai: manome, kad esame nepakankamai geros, menkiname save, keikiame savo išvaizdą, charakterį, ir tai tobulėti visai nepadeda, greičiau atvirkščiai – tik menkina savivertę. Būk sau nuolaidesnė ir dažniau prisimink tai, kas tau pačiai tavyje patinka, ką ypač vertini. Gali net susidaryti sąrašą savo išvaizdos ir būdo savybių, kurias laikai geriausiomis ir akimirkomis, kai trūks pasitikėjimo savimi, šis sąrašas padės kilstelti savivertę.

Labai tikiuosi, jog pasinaudojusi šiais patarimais, praskaidrinsi sau dieną ir pagerinsi savo nuotaiką.

Gero savaitgalio,
Deimantė

 
Komentarai
Naujas komentaras