Naujųjų metų pažadai – ar jiems lemta išsipildyti?

Resolutions-on-Sticky-Notes-e1388548961917.jpg
 
Atėjo Naujieji, o kartu su jais nemaža dalis mūsų kažką sau pasižadėjome. Nuo Naujų valgysiu tik sveiką maistą, pradėsiu sportuoti, mesiu rūkyti, nustosiu vartoti alkoholį, skaitysiu knygas, kelsiuosi ir eisiu miegoti anksčiau – visa tai skamba gražiai, tik kodėl po poros savaičių, tokius „žadėtojus“ gali sutikti bare siurbčiojančius kokteilį, arba restorane kertančius picą, vietoj sporto klubo ir žaliojo kokteilio? Kodėl Naujametiniai pažadai linkę nesipildyti ir ką daryti, kad taip neatsitiktų?

Žinok, ko iš tiesų nori

Kartais žmonės nusistato tikslus todėl, jog „taip reikia“, o ne todėl jog to nori. Jei patinki sau kokia esi, tikslas „numesti svorio“ netenka prasmės. Jei nekenti bėgimo – nenusistatyk tikslo 2020 – taisiais nubėgti maratoną. Trumpiau tariant, tavo tiksluose turi būti tai, ką iš tiesų tikrai trokšti pasiekti, tada pakaks ir valios ir motyvacijos. 

Konkretizuok tikslus itin detaliai.

Abstraktūs siekiai sunkiai įgyvendinami visų pirmą todėl, jog praktiškai neįmanoma išmatuoti rezultato, antra – kai nežinai, ko tiksliai sieki , sunku savo dėmesį ir veiksmus nukreipti tinkama linkme. Tarkim, vietoje „Pradėsiu taupyti“, sakyk „noriu per metus sutaupyti 2000 eurų (ar bet kokią konkrečią sumą), vietoje – suplonėti, numesti konkretų skaičių kilogramų ir panašiai.

Užsirašyk savo tikslus ir susidaryk planą

Įvairiais tyrimais yra įrodyta, jog žmonės, kurie savo tikslus užsirašo, statistiškai kelis kartus dažniau juos įgyvendina, nei tie, kurie to nedaro. Visų pirma taip yra todėl, kad formuluodami tikslą popieriaus lape, savo mintyse ji konkretizuojame, atverdami smegenims galimybę visur ieškoti palankių aplinkybių ir būdų, kaip norą įgyvendinti. Antra – užrašytus tikslus visada galime turėti su savimi ir vis perskaityti iš naujo, tam, kad nepamirštume, bei tam, kad nuolat palaikytume aukštą motyvaciją. Taip pat, užsirašę tikslus, jaučiamės labiau įsipareigoję ir linkę dėti pastangas, nei tiesiog išsakę juos savo mintyse.
Kai jau turime užsirašę tikslus – laikas susidaryti planą, kaip juos pasiekti. Būkite realistiški – neužsibrėžkite numesti 15kg per mėnesį, mąstykite, kiek iš tiesų esate pajėgūs įgyvendinti. Kiekvienam tikslui užsirašykite konkrečius veiksmus, paskirkite laiką, kada tai darysite, bei deadline’a, iki kada tikslas turi būti įgyvendintas. Turėdami aiškų planą, nesiblaškysite ir pasiekti tikslus bus žymiai paprasčiau.

Pradėk nuo mažų žingsnelių.

Maži pokyčiai gali turėti milžinišką įtaką ilgalaikėje perspektyvoje. Jei nusprendėte pradėti maitintis sveikiau – nebūtina nuo sausio pirmos imti laikytis griežtos dietos, atsisakyti bet kokio skanaus maisto ir pradėti sportuoti 7 kartus per savaitę. Tikėtina, jog ilgai taip išsilaikyti nepavyks: organizmas patirs stresą, pervargsite ir dings motyvacija, todėl po kelių dienų pasiduosite ir persivalgysite. Judėkite į priekį mažais žingsneliais – jei kavą gerdavote su 3 šaukšteliais cukraus, dėkite vieną, jei niekada prieš tai nesportavote – pradėkite nuo aktyvios veiklos, kad ir pasivaikščiojimų gryname ore. Kai organizmas pripras – didinkite krūvį. Taip pokyčiai bus stabilūs ir ilgalaikiai.

Prisimink, dėl ko pradėjai ir tikėk savimi

Kad ir kaip banaliai tai skambėtu, prieš pradedant siekti kažko, turi patikėti, jog tai pavyks. Kartais žmonės netiki savimi, nes bijo nusivilti. O jei nepavyks, ir būsiu sudėjęs tiek vilčių? Todėl jie renkasi paprastesnį kelią: pabandysiu, žiūrėsiu, kas bus, gal kažkas išeis, o gal ir ne. Su tokiu požiūriu sunku kažką pasiekti, nes nebūdami įsitikinę, jog pavyks, automatiškai nededame šimto procentų pastangų ir nesusikoncentruojame. Ką daryti, jei dingo motyvacija? Prisimink, dėl ko tu to nori. Jei metei rūkyti, pagalvok – kodėl (geresnė sveikata, sutaupyti pinigai ir pan.), lygiai tas pats su kitais tikslais – noras pasiekti rezultatą turi stumti į priekį.

Gero savaitgalio,
Deimantė

 
Komentarai
Naujas komentaras