TOP 7 būdai: kaip įveikti nerimą

nerimas-55e45e70bf948.jpg
 
Nedaugelis apie tai kalba garsiai, bet dalis žmonių šiandien kovoja su nuolatiniu nerimu, trukdančiu gyventi visavertiškai. Kaip kasdieniais, visiems prieinamais būdais, išmokti sumažinti nerimą, jaustis stabiliau?

Rašau apie tai, nes pati daugelį metų kovoju su nerimu ir esu atradusi, kas man labiausiai padeda. Taigi:

Valgyk gerą, kokybišką maistą

Jei nori, padaryk eksperimentą – vieną savaitę valgyk tik junk food'ą, kitą – sveiką visavertį maistą ir stebėk, kaip keičiasi psichologinė tavo savijauta. Tu pastebėsi – didžiausi nuotaikų šuoliai, nerimo protrūkiai kankins tuomet, kai kimši į save šlamštą. Maistas – tarsi kuras mūsų organizmui, valgydami sveikai, jausimės geriau, tiek fiziškai, tiek psichologiškai. Daugiau vaisių, šviežių daržovių, grūdų, sveikųjų riebalų (avokadas, žuvys, riešutų sviestas), liesa mėsa = mano geros savijautos receptas. Beje, neatmetu galimybės išmėginti veganišką mitybą, bet čia jau kita tema.

Maitink savo protą ir sielą

Lygiai tas pats principas – jeigu kiši į savo galvą šlamštą, jausiesi šūdinai, ir nerimas tik didės, bei atvirkščiai. Visų pirma, apribok neigiamos informacijos patekimą į smegenis. Kriminalai, destruktyvios TV laidos – visa tai veikia, taip pat ir socialinių tinklų “herojai”, kurie garsūs būtent nuolatiniu purvo pylimu. Kartais tai būna labai apgaulinga – atrodo, komentaruose pasijuokei iš to, pasityčiojai iš ano, kas čia blogo? Nesistebėk, kad nuolat jautiesi pavarges, susierzinęs, piktas. Tu šlamštu užkrauni savo smegenis ir ten vis mažėja vietos geriems dalykams. Atsiribok nuo viso to. Atrask, kas tave veikia teigiamai. Muzika, filmai, knygos, spektakliai, renginiai. Duok savo protui ir sielai pačius geriausius.

Atrask atpalaiduojančią veiklą

Tai turi būti veikla, kurią atlikdamas, visiškai atsiriboji nuo išorinio pasaulio. Man, asmeniškai, tai yra meditacija – ji padeda atsiriboti nuo kasdienybės, susitelkti į esamą minutę, bei atsipalaiduoti. Medituodama išmokau būti čia ir dabar, ilgalaikėje perspektyvoje tapau ramesnė, mažiau jaudinuosi dėl smulkmenų. Artimiausiuose mano planuose – pradėti lankyti jogą, kur derinama fizinė veikla bei dvasinis tobulėjimas.

Mylėkis

Seksas atpalaiduoja, skatina laimės hormonų gamybą, padeda jaustis geriau. Sekskas mažina nerimą, štampą, padeda kovoti su stresu, išlieti neigiamas emocijas.

Turėk saugią zoną

Atrask vietą, kur jautiesi geriausiai, patogiausiai, ten, kur tau jauku būti. Tai gali būti kambarys, vieta kambaryje, o galbūt mėgstamas parkas, nesvarbu. Svarbiausia, kad esant reikalui galėtum pabūti ramiai, niekeno netrukdomas, pamąstyti, bei atsiriboti nuo slegiančios aplinkos.

Nutrauk toksiškus ryšius

Vienas iš svarbiausių dalykų, norint sau padėti – kuo įmanoma labiau apriboti bendravimą su žmonėmis, kurie tau kenkia. Kas yra toksiški žmonės? Tai asmenys, kurie nori tik gauti, bet ne duoti. Jie dažniausiai yra itin negatyvūs, nemoka išklausyti, nesugeba pasidžiaugti, kai jums sekasi, nevengia kritikuoti. Po bendravimo su šio tipo žmonėmis dažnai jaučiatės pavargę, tarsi išsunkti, be energijos ir nuotaikos. Ryšių palaikymas su toksiškais zmonėmis veikia itin neigiamai – padidina nerimą, sukelia negatyvias  mintis, slopina motyvaciją. Šimtą kartų geriau yra būti vienam, nei su niekam tikusiais žmonėmis.

Išmok pasakyti „Fuck it”(bei siūlau perskaityti knygą šiuo pavadinimu) viskam, kas tavęs netenkina

Žmonėms, reiškiniams, savo būsenai. Gyvenimas – laikinas dalykas, todėl visiškai neverta per daug visko sureikšminti. Stenkis mokyti žiūrėti į dalykus paprasčiau. Nusispjauk į tai, kas nepatinka ir imkis to, ką mėgsti daryti. Pasidaryk tatuiruotę, nusipirk kelionę į Kiniją, ar imk megzti žmogaus dydžio lėles. Mėgaukis tau duotu laiku ir nesureikšmink, jei viskas klostosi ne taip, kaip nori, galbūt tuomet verta pakeisti požiūrį ar imtis kažko kito. Kas kartą, nutikus situacijai, kurioje įprastai imi jausti nerimą, pradėk kartoti mantrą: fuck it, ne taip tai ir svarbu, fuck it – ne taip tai ir svarbu. Pamatysi – iškart pajusi palengvėjimą.

Kartais nuolatinis nerimas, nuovargis ir susierzinimas gal signalizuoti apie tokias ligas kaip depresija, ar nerimo sutrikimai. Jei jauti, jog problemos tampa per didelės, jog susitvarkytum savarankiškai, nebijok pagalbos kreiptis į profesionalus. 

Ramaus savaitgalio,
Deimantė

 
Komentarai
Naujas komentaras