Ką sakyti po didelio jūsų ir partnerio ginčo?

respect_-in_your_relationship.jpg
 
Sugalvojimas ką pasakyti tada, kai su partneriu susipykote, ne visada būna lengvas. Ar reiktų atsiprašyti? Ar reiktų toliau ginčytis? Ar patikinti vienas kitą, kad viskas bus gerai? Tai labai priklauso nuo situacijos ir nuo jūsų pačių. Tačiau, jei jūsų tikslas užglaistyti ginčą ir rasti kompromisą, yra keli geri būdai, kaip tą padaryti.

Ginčai, net labai dideli, yra kiekvienų santykių dalis. Todėl nesitikėkite, kad jų išvengsite, ar net gi išvengsite jų ateityje. Tačiau ginču galite pasinaudoti diskusijai to, kas jus neramina, o taip santykiai išliks sveiki.

Tiesą sakant, ginčai gali padėti nustatyti ribas ir bręsti kaip porai, tačiau tik tada, kai išmokstate pamoką ir pritaikote ją ateityje.

Neturėtumėte vienas kito ignoruoti, kaltinti ar neatsiprašyti, jei žinote, kad jūsų elgesys kenkia santykiams. Kai ginčijatės kaip subrendę žmonės, jūs įsitikinate, jog ginčas yra laikinas ir tai nepaveiks santykių.

1. “Ką galime padaryti, kad tai išspręstume?”

Jei nuolat kalbatės apie tą patį, o tai kelia tik didesnį pyktį, turėtumėte pasakyti kažką panašaus į tai tam, kad imtumėte ramiau kalbėtis.

Daugelis porų nesipyksta tik dėl to, kad norėtų pyktis. Dažniausiai ginčas kyla dėl tam tikrų bėdų. Nuoširdi diskusija apie ginčą gali padėti išvengti panašių bėdų ateityje, o tai užtikrins harmoniją santykiuose.

2. “Atsiprašau”

Geriausias būdas atsiprašyti – nuoširdumas ir tikslumas. Turite pasakyti už ką atsiprašote ir būti nuoširdus.

Tai gali padėti užglaistyti ginčą, nes parodysite partneriui, jog suprantate savo klaidą. Ar darytumėte ją dar kartą? Ką darytumėte kitaip? Ar pasakėte ką nors tokio, ko gailitės? Užduokite sau šiuos klausimus ir atsiprašykite partnerio.

3. “Aš tau atleidžiu”

Jūsų partneris, greičiausiai, taip pat turėtų atsiprašyti. Ginčai prasideda tada, kai baigiasi komunikacija ir abu partneriai paprastai būna už tai atsakingi.

Kai partneris atsiprašys, o jūs būsite pasiruošęs atleisti, labai svarbu garsiai pasakyti, kad atsiprašymą priimate. Atleidimo uždelsimas prailgins skausmą, jaučiamą dėl ginčo.

4. “Myliu tave”

Jei abu jaučiatės išsekę po ginčo, geriausias dalykas, ką galite padaryti, tai pasakyti, kad vienas kitą mylite. Tai padės geriau suprasti, jog ginčas yra tik laikinas nesklandumas santykiuose ir esate pasiryžę judėti į priekį.

5. “Aš tave girdžiu”

Patvirtinimas, kad girdite ir klausotės partnerio, taip pat gali atnešti nemažai naudos.

Labai svarbu, kad partneris žinotų, kad jį išklausėte. Jei nesate tikri, ar viską gerai supratote, nusiraminkite ir paklauskite partnerio. Iš kur kilo šis ginčas? Kokia emocija jį sukėlė?

6. “Aš jaučiu...”

Jei jaučiatės taip, lyg esate toji pusė, kuri nejaučia, kad ginčas išspręstas, pabandykite perfrazuoti bėdą susitelkdami ne į priežastį, bet į pasekmes. O tai reiškia, kad turite kalbėti apie savo jausmus.

Nenaudokite tokių frazių kaip “Tu esi”, arba “tu darai tą”, vietoje to sakykite “aš jaučiuosi...” Diskutuoti lengviau, kai niekas nėra kaltinamas ar puolamas. Taip pat lengviau kalbėtis apie problemas tada, kai pasižiūrite į jas iš savo perspektyvos.

7. “Koks būtų teisingas kompromisas?”

Ne visi ginčai gali būti tvarkingai išsprendžiami ir ne visada aišku ką daryti. Tačiau tokiu atveju, kompromisas yra tai, ko jums reikia.

Tam, kad rastumėte sprendimą, reikia ir partnerio pastangų. Kaip jis mato sprendimą? Kaip jūs jį matote? Ar galėtumėte rasti viduriuką?

Pasikalbėkite apie tai, raskite naujų santykių taisyklių ir abu sutikite su jomis. Kartais struktūra gali būti labai naudinga. Pavyzdžiui, parašykite kompromisą ant lapelio ir užklijuokite jį ant šaldytuvo taip, jog abu jį aiškiai matytumėte.

8. „Ar galime apie tai pasikalbėti rytoj?“

Jei jaučiatės per daug susikrimtęs, raskite kompromisą arba priimkite atsiprašymą. Viskas gerai, jei jums reikia šiek tiek laiko mintims susidėti. Duokite sau laiko nurimti, o po to grįžkite prie temos. 

9. „Pamirškime tai“

Tada, kai abu jaučiatės nusiraminę, negrįžkite prie ginčo temos. Vietoje to, pamirškite ir paleiskite tai.

Tai abu galite nuspręsti, kai ginčas aptartas ir išspręstas, o sprendimas judėti į priekį gali suteikti didelį palengvėjimą.

10. „Mes tai išgyvensime“

Jei nepasiekėte kompromiso, ar dar nežinote, ką daryti toliau, turėtumėte vienas kitą patikinti, jog tai išspręsite.

Svarbu leisti partneriui žinoti, jog vis dar esate atsidavęs ir vis dar esate viena komanda. Pasakykite partneriui, kad visos poros ginčijasi ir tai nėra pasaulio pabaiga.

11. „Aš su tuo tvarkausi“

Ginčai labai retai kyla dėl vieno žmogaus kaltės, dažniausiai jie susideda iš kelių skirtingų faktorių. O viskas, ką galite padaryti, tai su tuo tvarkytis ir spręsti tai. Taip pat, leiskite tą žinoti partneriui.

Pripažinkite kaltę ir nuoširdžiai atsiprašykite. O tada, leiskite jam žinoti, jog vis dar be galo jį mylite ir manote, jog kartu išspręsite viską.

Ginčai niekada nebūna smagūs. Tačiau svarbiausia tai, kaip iš jų sugrįžtate. Sakydami šiuos dalykus, galite padėti išspręsti konfliktą ir palaikyti sveikus santykius.

Suaugusiems.lt

 
Komentarai
Naujas komentaras