Ką daryti, jei terapijos seansai nebepadeda? Ekspertų rekomendacijos

psichoterapija-73512160.jpg
 
Jei terapiją lankote jau kurį laiką ir, jei po sesijos jaučiatės sutrikęs, piktas ar įstrigęs, gali būti, jog terapija jums nebepadeda ir gali būti sunku žinoti, ką daryti toliau. Ir nors lengva su nerimti, ekspertai sako, jog atėjo laikas paprasčiausiai iš naujo įvertinti savo ir terapeuto santykius. Pažvelgę kritiškai ir palyginę pagalbą, kurios jums reikia, su ta, kurią gaunate, galėsite nuspręsti ką daryti toliau.

Jei jaučiatės atsparus terapijos poveikiui, tai dar nereiškia, kad ji jums neveikia. Jei jaučiatės nepatogiai ir liūdnas, kai einate į terapiją, tačiau po to jaučiate palengvėjimą, tai reiškia, kad atliekate sunkų, tačiau būtiną darbą, nors ir nenorite. Tačiau, jei tikrai manote, kad terapija jums nebepadeda, yra keli žingsniai, kurie jums gali padėti. Pirmasis – pabandyti suprasti kas negerai.

Gali būti, kad suprasite, jog jūsų terapijos tipas nėra tinkamas jums. Terapija yra kaip vaistai. Yra skirtingų jos tipų skirtingoms būklėms. Ir visai kaip vaistai, terapija, kuri nėra tinkamai parinkta individualiems poreikiams, būklei ir jautrumui, gali būti neefektyvi. Kaip vaistams, taip ir terapijai gali prireikti šiek tiek laiko, kol pradės veikti. Neturėtumėte visko mesti po savaitės, nebent jūsų terapeutas pažeidžia ir negerbia jūsų ribų ar duoda kitų signalų, kad nesate išgirstas. Terapeutui turėtumėte duoti dvi ar tris sesijas, prieš nuspręsdami ar jis jums tinka. Tačiau su laiku terapija gali prarasti efektyvumą ar jums jos tiesiog nebereikės.

Jei taip nutiko jums, gali būti, jog jums reikalinga kitokia jos forma. Terminas „terapeutas“ yra labai platus, kuris apima viską, pradedant nuo licencijuotų profesionalų, iki šeimos patarėjų, psichologų ir psichiatrų. Šie žmonės nėra mokomi vienodai ir jie negali suteikti tokio paties gydymo. Jei jūsų terapeutas neturi tinkamos kvalifikacijos, ar jei jūsų poreikiai dabar tapo ne jų kompetencijoje, jūs galite patirti sunkumų.

Dar viena dažnai pasitaikanti priežastis, kodėl terapija nustoja būti efektyvi, tai kliento ir terapeuto santykiai. Terapeutas gali paprasčiausiai netikti jums kaip žmogus. Tai dažnai nutinka terapijos pradžioje, kai imate vienas kitą pažinti. Taip pat galite jausti sieną, dėl kurios terapija neįgauna jokio progreso. Šie blokai dažnai dingsta, tačiau, jei ne, turite imtis kitų žingsnių.

Kad ir kokios būtų priežastys – ar tai būtų terapeuto kaltė, terapijos, ar jausmo, kurio negalite paaiškinti – svarbu nedingti nepasikalbėjus. Nenutraukite terapijos elektroniniu laišku, sakydami, kad nebenorite lankytis, ypač, jei kartu dirbote ilgą laiką. Visų pirma, tai nemandagu, tačiau svarbiausia, kad tai neleis jums suvokti kas negerai ir negalėsite nieko ištaisyti. Staigus terapijos nutraukimas taip pat neleis tinkamai jos užbaigti ir aptarti terapijos pasiekimus.

Geras terapeutas priims jūsų jausmus ir turės veiksmų planą. Jis turi gebėti rekomenduoti kitokį terapijos kursą, pertrauką ar padėti jums prabilti apie tai, kodėl terapijos įtaką nėra tokia gera, kaip buvo anksčiau. Terapeutas, kuris ima gintis ar nusimena tokio pokalbio metu, rodo, kad jis nėra pakankamai kvalifikuotas padėti jums spręsti problemas ir, greičiausiai, esate teisus nenorėdamas su juo dirbti.

Kartais terapijos problemas galite išspręsti pakeisdami tai, kaip tą terapiją gaunate. Kartais klientams tikrai reikia pakeisti dieną, laiką ar vizitų dažnį, o kai tai padaroma, terapija būna tęsiama. Kitais atvejais, deja, reikia judėti į priekį.

Terapeuto keitimas ar terapijos metodo keitimas, gali būti emociškai sunkus, o jūsų senasis terapeutas turėtų jums padėti su tuo susidoroti. Jei negalite pasikalbėti su savo senuoju terapeutu apie tai, kas buvo blogai, rekomenduojame vesti dienoraštį ar kalbėtis apie tai su šeimos nariu, ar draugu. Mokykitės iš proceso ir galvokite apie tai, ko iš tikro tikitės iš terapeuto, o tada ieškokite žmogaus su tais įgūdžiais ir savybėmis. Pokalbis telefonu su potencialiu terapeutu taip pat padės sužinoti ar tarp jūsų yra ryšys ir pasitikėjimas nuo pat pradžių.

Kai terapija nustoja veikti, tai ženklas, jog atsirado mažų bėdų, kurias reikia sutvarkyti, ar didesnių problemų, kurios reikalauja fundamentalių pokyčių. Kuo atviresnis esate, tuo geresnę pagalbą gausite, todėl būkite drąsus ir nebijokite kalbėtis.

Suaugusiems.lt

Ar kada lankėte psichoterapiją?
 
Komentarai
Naujas komentaras