Kaip padėti partneriui susitvarkyti su stresu?

stressed-couple-GettyImages-200326338-001-575b2c0d3df78c98dc460553.jpg
 
Kai partneris patiria stresą, natūralu, kad ieškome būdų jam padėti. Tačiau pasak ekspertų, yra tinkami būdai padėti ir netinkami. Žinojimas kaip tinkamai reaguoti į partnerio patiriamą stresą, gali sudaryti juntamą skirtumą tarp buvimo laimės šaltiniu ir streso šaltiniu.

Visų pirma, svarbu nepamiršti, jog partnerio streso niekada nereikia priimti asmeniškai. Tai dažnai nutinka, kai stresuoja mylimas žmogus. Jei partneris užsiskledžia ar tampa mažiau meilus nei įprastai, imame galvoti, ką padarėme ne taip. Tačiau pabandykite į tai pažvelgti iš kitos pusės. Didelė tikimybė, kad partneris patiria stresą ne dėl jūsų kaltės.

Stresas gali reikšti, kad jūsų partneris jaučiasi prislėgtas, tačiau taip pat, kad partnerio kūnas ieško būdų paleisti streso sukeliamas emocijas. Venkite bandymų partneriui pasijusti geriau. Kuo mažiau teisiame, kritikuojame ar kišamės, tuo greičiau partneris paleis emocijų bagažą.

Štai ką galite daryti, kad padėtumėte partneriui atsikratyti streso:

1. Paklauskite partnerio, ko jam iš jūsų reikėtų

Jei norite padėti, svarbu nepamiršti, jog partneriui iš jūsų reikia skirtingų dalykų. Kai jaučia stresą, vieni žmonės tenori išvykti savaitgaliui, o partneriui tai gali sukelti didelį nerimą. Prisiminkite, kad partneris nėra jūs. Gali būti, jog jam reikia laiko pabūti vienam. Vienintelis būdas tai išsiaiškinti – paklausti. Leiskite partneriui žinoti, jog matote, kad jis kenčia, gerbkite jo jausmus ir paprasčiausiai paklauskite, ko jam šiuo metu reikia. Jei partneriui reikia erdvės, suteikite jam jos.

2. Aktyviai klausykite, kai partneriui prireiks išsilieti

Jei partneriui reikia išsilieti, leiskite jam tai padaryti. Tai reiškia, neleiskite niekam jūsų blaškyti ir suteikite jam visą dėmesį. Jūsų pareiga būti su partneriu ir klausytis. Suteikite jam petį išsiverkti ir būkite dabartyje. Dažniausiai tai veikia geriau, nei kalbos. Neduokite jokių patarimų, nebent partneris to jūsų prašo.

3. Raskite veiklos, kuria užsiimti galėtumėte drauge

Pagalvokite apie tai, ką partneris norėjo nuveikti praeityje, tačiau tam neatrado laiko. Tada pagalvokite, ar ką nors galėtumėte nuveikti dabar. Net jei ta veikla yra už jūsų ir partnerio komforto zonos, išmėginkite ją, kad pakeistumėte nuotaiką. Tai padės pamiršti stresą.

Taip pat rekomenduojame atkurti smagų prisiminimą. Tai gali būti kažkas paprasto, pavyzdžiui, pagaminkite patiekalą, kurį dažnai kartu gamindavote, pasižiūrėkite mylimą serialą, ar nueikite į ypatingą jums vietą. Tai gali padėti partneriui pasijusti ryšį su senesniais prisiminimais, taip pat tai suteiks ramybės ir atpalaiduos.

4. Pagaminkite partnerio mylimiausio maisto

Tai kūrybiškas ir puoselėjantis būdas padėti partneriui. Koks jūsų partnerio mėgstamiausias patiekalas? Koks maistas iš karto jam pataiso nuotaiką? Partnerio mėgstamiausias patiekalas gali padėti jam kovoti su stresu. Mūsų kūnai trokšta angliavandenių tam, kad užtikrintų reikiamą energijos kiekį. Šis maistas stimuliuoja smegenis išskirti malonumo hormonus, jie greitai sumažina įtampą ir padeda kovoti su bet kokiu stresu.

5. Kalbėkite jo meilės kalba

Meilės ir prisirišimo parodymas partneriui streso metu gali padėti suteikti palengvėjimą. Tačiau todėl, kad visi ima ir duoda meilę skirtingais būdais, svarbu sužinoti, kokia meilės kalba partneris kalba. Pavyzdžiui, jei tai fizinis prisilietimas, pasiūlykite jam masažą ar apsikabinkite. Jei partneriui svarbūs žodžiai, nusiųskite jam drąsinančią žinutę.

6. Kokiu nors būdu palengvinkite partneriui gyvenimą

Yra didelė tikimybė, kad po kupinos streso darbo dienos partneris mažiausiai nori galvoti apie namų ūkio darbus. Taigi, jei nesate per daug užsiėmęs, perimkite partnerio atsakomybes. Pavyzdžiui, pagaminkite vakarienė ar suplaukite indus. Jei partneriui reikia kažką nuvežti, pasisiūlykite tai padaryti vietoje jo. Leiskite jam žinoti, kad jei negalite pašalinti streso, galite pasirūpinti, jog gyvenimas taptų bent kažkiek lengvesnis.

7. Būkite laimingas

Vienas geriausių dalykų, kuriuos galite padaryti dėl partnerio, kai jis jaučia stresą, tai pasirūpinti savimi. Jautriais momentais partnerį gali erzinti, jog viskas sukasi tik apie jį. Per didelis dėmesys gali būti perskaitytas ginantis ir suprastas taip lyg darytumėte kažką negerai. Tačiau, jei būsite laimingas ir pozityvus, galėsite ir toliau palaikyti partnerį ir jis nesijaus taip lyg turėtų nuolat dėl jūsų nerimauti.

Niekada nebūna smagu matyti, jog partneriui kas nors nesiseka. Ne jūsų darbas tvarkyti jo problemas, bet galėti nušviesti jo dieną. Jei padarysite bet kurį iš šių dalykų, padėsite partneriui atsikratyti streso.

Suaugusiems.lt

Ar padedate partneriui susidoroti su stresu?
 
Komentarai
Naujas komentaras