Dingo mėnesinės? Priežastys, dėl kurių galėjo taip nutikti

menesiniu-ciklas-5cc0140e8c77b3-09065194.png
 
Kiekviena moteris žino tą jausmą, kai mėnesinės nepasirodo: pasitikrina kada jos turėjo pasirodyti, ima šiek tiek nervintis ir gal net nusiperka nėštumo testą. Tačiau, jei nėštumo testas rodo neigiamą rezultatą, o mėnesinės taip ir nepasirodo, kas tada? Kas nutiko su jūsų ciklu?

Kai nesate nėščia, o mėnesinės taip ir nepasirodo, tai gali reikšti daugybę dalykų. Štai galimos priežastys.

Stresas

Stresas, kuris gali sutrikdyti ciklą nėra kasdienis. Stresas, dėl kurio sutrinka ciklas yra intensyvus, ūmus, kuris paveikia pagumburį, esantį smegenyse. Tai sukelia grandininę reakciją tarp pagumburio, hipofizės ir kiaušidžių ir galiausiai tai gali slopinti reprodukcinių hormonų gamybą, o tada dingsta mėnesinės. Tačiau yra gera žinia: jei susidorosite su padidėjusiu streso lygiu, pavyzdžiui, terapijos pagalba, mėnesinės turėtų grįžti.

Ligos

Panašiai kaip stresas, taip ir paprastas peršalimas, gripas ir aukšta temperatūra neturėtų paveikti jūsų mėnesinių ciklo. Tačiau pneumonija, širdies smūgis, inkstų atsisakymas ar meningitas gali sukelti hormonų disfunkciją, o tai sutrikdo ciklą. Kai liga išgydoma, mėnesinės vėl turėtų tapti reguliarios.

Svorio praradimas ar prieaugis

Nors nėra jokio tikslaus skaičiaus kiek svorio turėtumėte prarasti ar priaugti tam, kad dingtų mėnesinės, drastiški svorio pokyčiai, ypač, jei tai nutinka greitai, gali paveikti jūsų ciklą, nes tai kliudo hormonų gamybai. Padidėjęs KMI gali paveikti estrogeno ir progesterono veiklą, o šie hormonai atsakingi už ovuliaciją. Iš kitos pusės, jei numetėte daug svorio, tai reiškia, kad kūnui gali trūkti maistinių medžiagų, kurių reikia hormonų veiklai.

Policistinių kiaušidžių sindromas

Tai būklė, susijusi su hormonais. Nėra tiksliai žinoma iš kur ši būklė atsiranda, tačiau žinoma, kad tai pasireiškia su nereguliariu ciklu ar dingusiomis mėnesinėmis. Policistinių kiaušidžių sindromas gali sukelti hormonų disbalansą, kuris neleidžia kiaušinėliui atsiskirti ar net trukdo jų gamybą, o tai sukelia mėnesinių dingimą. Kiti šio sindromo simptomai: nenuspėjamas kraujavimas, odos pokyčiai, plaukuotumas, miego apnėja, nerimas, depresija. Jei manote, kad jums gali būti policistinių kiaušidžių sindromas, kreipkitės į savo gydytoją.

Skydliaukės problemos

Jei žinote, kad turite skydliaukės bėdų, tai gali būti priežastis dingusioms mėnesinėms. Iš esmės, skydliaukė gamina hormonus ir jei jų gaminama per daug, tai veikia kūno chemines reakcijas ir tai sukelia nereguliarias mėnesines. O jei hormonų trūksta, tai netiesiogiai sulaiko ovuliaciją. Skydliaukės bėdos dažniausiai išgydomos vaistais, taigi, jei manote, kad turite šių problemų, kreipkitės į savo gydytoją.

Perimenopauzė

Dar viena priežastis? Na, tai gali būti perimenopauzė. Nesupainiokite šios būklės su menopauze, tai tik pereinamoji būsena į menopauzę, kuri gali ištikti ir jaunesniame amžiuje. Kai ima mažėti kiaušinėlių atsarga, o estrogenų lygis nėra lygus, gali imti dingti mėnesinės, o ciklas darosi nereguliarus kol galiausiai įžengiate į menopauzę. Ar manote, kad taip nutiko jums? Kiti perimenopauzės ženklai yra karščio bangos, nuotaikų kaita, vaginos išsausėjimas ir miego problemos.

Vaistai

Ar ėmėte vartoti naujus vaistus? Tai gali būti priežastis, dėl kurios dingo mėnesinės. Šiuo metu rinkoje yra daugybė vaistų, kurie gali paveikti mūsų kūnus, tačiau ciklą veikia šios vaistų kategorijos: antipsichotiniai vaistai, antidepresantai, vaistai spaudimui ir vaistai nuo alergijų. Paklauskite gydytojo ar vaistininko kaip jūsų vartojami vaistai veikia ciklą.

Kontracepcijos metodo keitimas

Ir kalbant apie vaistus, kontraceptikai taip pat veikia menstruacijų ciklą. Jei nusprendėte nutraukti kontracepcijos tablečių vartojimą, yra tikimybė, kad mėnesinės dings keliems mėnesiams. Kontraceptinės piliulės neleidžia kūnui gaminti hormonų, susijusių su ovuliacija ir menstruacijomis ir todėl, kad nebevartojate jų, kūnui reikia laiko prisitaikyti prie šių hormonų gamybos, todėl mėnesinės gali nepasirodyti net iki trijų mėnesių. Tačiau, jei nutraukėte piliulių vartojimą, o mėnesinės nesirodo ilgiau kaip tris mėnesius, kreipkitės į gydytoją.

Suaugusiems.lt

 
Komentarai
Naujas komentaras