Seksualinė sveikata – kas tai ir kaip ja tinkamai rūpintis?

e010634f-0013-44a9-8d83-65af0faffd03-shutterstock-1341746273.jpg
 
Kiekvienų metų rugsėjo 4 dieną visame pasaulyje minima seksualinės sveikatos diena. Šiomis dienomis čia, Lietuvoje, nors ir yra atsiradusių žmonių švietimo užuomazgų seksualinės sveikatos tema, informacijos vis dar stinga, nėra plačiai kalbama, kas tai ir kaip reiktų tinkamai ją prižiūrėti. Kaip bebūtų, žinios apie seksualinę sveikatą yra būtinos kiekvienam, nes tai padeda geriau pažinti save bei gyventi pilnavertiškai.

Kas yra ta seksualinė sveikata?

Išgirdus šį terminą turbūt pirma mintis, kilusi daugelio žmonių galvoje – ligos bei įvairūs sveikatos sutrikimai, susiję su individo lytiškumu. Tačiau iš tiesų seksualinė sveikata apima ne tik tai. Nuo jos priklauso ir žmogaus fizinės, socialinės, psichinės bei emocinės būties harmonijos pojūtis. Vadinasi, tai apima labai didelę žmogaus gyvenimo dalį – pradedant nuo įvairiausių lytinių ligų ir baigiant jo požiūriu į seksą. 

Kaip efektyviai rūpintis savo seksualine sveikata?
 
Pirmiausia ir bene svarbiausia – reiktų elgtis taip, kad negrėstų pavojus užsikrėsti lytinėmis ligomis, kadangi jų pasekmės neretai gali būti labai skaudžios. Kad to išvengtumėte:
 
Neturėdami ilgalaikių santykių, pamirškite apie nesaugų seksą. Visada naudokite prezervatyvus, kurie apsaugo ne tik nuo neplanuoto nėštumo, bet ir nuo daugelio lytiniu būdu plinatančių ligų.
 
Per daug nesivelkite į atsitiktinius seksualinius nuotykius. Gerai nepažinodami žmogaus, nežinosite ir apie jo nešiojamas ligas, kuriomis galite lengvai užsikrėsti ir jūs, būtent sekso metu.
 
Venkite analinio sekso, jei neturite pastovių, ilgalaikių santykių. Analinio sekso metu yra didžiausia tikimybė užsikrėsti lytiniu keliu plintančiomis ligomis, ypač jei sueities metu nenaudojamas prezervatyvas. 
 
Tai pagrindiniai aspektai, kurių reiktų laikytis, norint neužsikrėsti įvairiomis lytinėmis ligomis ar nepatirti tam tikrų sveikatos sutrikimų. Tačiau jei šiems punktams ir nenusižengiate, taip pat nereiktų užmiršti nuolat rūpintis savo seksualine sveikata. Tai padės palaikyti tiek didesnį seksualinį pajėgumą, tiek gerą emocinę būseną. Seksualinę sveikatą galima pagerinti šiais būdais:
 
Rinkitės sveiką mitybą. Tikrai ne naujiena, jog sveiki maisto produktai užtikrina ir puikią organizmo būklę. Norint pagerinti seksualinį pajėgumą ar seksualinį geismą, į maisto racioną įtraukite migdolus, braškes, figas, citrusinius vaisius, avokadą. 
 
Sportuokite. Pastovus sportas leidžia ne tik palaikyti gražias kūno linijas, bet ir didina jūsų pajėgumą!
 
Atsisakykite sveikatai žalingų įpročių. Rūkymas, alkoholio ar narkotikų vartojimas toli gražu neprisideda prie seksualinės sveikatos gerinimo, greičiau priešingai – ją gadina. Tad kol nevėlu, imkitės veiksmų, pakeisiančių ne tik gyvenseną, bet ir neužilgo atnešiančių teigiamų pokyčių seksualiniame gyvenime.
 
Suaugusiems.lt
 
Komentarai
Naujas komentaras