5 būdai senjorams susigrąžinti sveiką seksualinį gyvenimą

old-couple.jpg
 
Seksas gerina sveikatą, o moksliniai tyrimai teigia, jog seksas gali būti ypač naudingas vyresniems žmonėms: tai padeda palaikyti fizinį aktyvumą, aštrų protą, skatina intymų suartėjimą su kitais žmonėmis, įkvepia džiaugsmo ir jaudulio gyvenimui.

Nepaisant naudos, daug nekalbame apie senjorų seksą. Taip iš dalies yra dėl kultūrinių naratyvų apie seksualumą: daugeliui įkalta, jog seksas būna tik tarp jaunų žmonių, kurie dar ir fiziškai patrauklūs. Kadangi visuomenė nutyli, tai kartais ima atrodyti, kad kitokie žmonės seksu neužsiima.

Tačiau tiesa ta, kad senstant seksualiniai poreikiai niekur nedingsta. Žinoma, keičiasi prioritetai ir seksualinis apetitas, tačiau nėra priežasčių manyti, jog visi žmonės, kam per šešiasdešimt, ima laikytis celibato.

Ar šešiasdešimtmečiai ir septyniasdešimtmečiai seksualiai aktyvūs?

Be abejo, jie gali būti seksualiai aktyvūs ir daugelis yra.  2017 metais atlikta apklausa parodė, kad net 40 procentų vyrų ir moterų tarp 65 ir 80 metų yra seksualiai aktyvūs. Kai kurių tyrimų duomenimis, gali būti šiokių tokių skirtumų tarp vyrų ir moterų seksualinių interesų, pavyzdžiui, vienas tyrimas, atliktas Didžiojoje Britanijoje parodė, jog 60 procentų vyrų nuo 70 iki 80 metų užsiima seksu, tuo tarpu tik 34 procentai moterų tai daro šioje amžiaus grupėje. Na, o vyresnės moterys teigia, kad jų seksualinis gyvenimas šiuo metu yra daug malonesnis nei anksčiau. 

Žinoma, kai kurie žmonės sendami tiesiog praranda susidomėjimą seksu. Daugeliui tai susiję su fizine sveikata: hormonai, seksualinės reakcijos ir bendra fizinė būklė keičiasi su amžiumi, o kai kurie seksualiniai užsiėmimai tampa sudėtingi ir varginantys. Kitiems, sutuoktinio mirtis ar skyrybos daro įtaką ir seksas tampa mažiau jaudinantis ar neprieinamas. 

Jei norite užsiimti seksu kai jums per šešiasdešimt, pirmyn! Turite teisę patirti malonų ir džiuginantį intymų gyvenimą. 

Svarbu kalbėti apie savo seksualinius poreikius

Paskutiniai tyrimai atskleidė, jog beveik 60 procentų senjorų nėra patenkinti savo seksualiniu gyvenimu. Kokia to priežastis? Jie nekalba apie tai. Tačiau tie, kurie prašė palaikymo iš kitų žmonių, pradedant gydytoju, baigiant sutuoktiniu, buvo labiau patenkinti seksualiai. 

Kuo lengviau sekasi, tuo dažniau apie tai kalbame. Sekso temoje gausu stigmų ir, kaip minėjome, visuomenėje nusistovėjusi norma, jog senjorai seksu neužsiima – dėl šių priežasčių yra ypatingai svarbu kalbėtis apie tai. Be to, jei fiziniai negalavimai ar bet kas kitas trukdo jums turėti tokį seksualinį gyvenimą, kurio trokštate, svarbu ieškoti pagalbos. Nėra nieko gėdingo, jei norite sveiko seksualinio gyvenimo, juk tai gyvybiškai svarbu jūsų fizinei, mentalinei ir dvasinei sveikatai.

Taigi, jei esate vyresnio amžiaus ir ieškote būdų kaip susigrąžinti savo seksualumą ir aistrą, štai keletas patarimų, nuo ko galėtumėte pradėti.

1. Pasikonsultuokite su savo gydytoju

Tai reikėtų padaryti, ypatingai, jei turite daugybę kitų sveikatos problemų, jūsų seksualinis gyvenimas gali atrodyti nesvarbus ar nevertas gydytojo konsultacijos. Tačiau, tiesa ta, jog jūsų gydytojas žino apie jūsų sveikatos būklę ir gali pasiūlyti kaip pagerinti seksualinį gyvenimą.

2. Susiraskite sekso terapeutą ar kitą specialistą, kuris dirba su jūsų amžiaus grupės žmonėmis

Jei jaučiatės nejaukiai kalbėdami apie seksą su savo šeimos gydytoju, pabandykite pasikalbėti su sekso ekspertu ar kitu profesionalu, kuris galėtų padėti pasijusti jaukiai ir saugiai kalbant apie seksualinius poreikius. Galite nustebti, kiek daug profesionalų egzistuoja ir gali jums padėti, pavyzdžiui, sekso treneriai, instruktoriai, tantros mokytojai ir begalė kitų profesionalų, kurie gali padėti ir palaikyti jus šiame gyvenimo etape. 

3. Būkite atviri draugams ir romantiniam partneriui

Atvirumas sekso tema su draugais ir partneriu, gali padėti labiau mėgautis seksu. Jei šiuo metu turite antrąją pusę, pagalvokite apie pokalbį su juo apie tai, kaip jūs jaučiatės dėl jūsų seksualinio gyvenimo šiuo metu. Pasakykite partneriui ką apie tai manote, kokia nauda sveikatai iš sekso ir kokių yra būdų vėl imti džiaugtis vienas kitu.

Be to, kalbėjimas apie seksą su draugais, padės sustiprinti seksualinį pasitikėjimą savimi. Kai imsite patogiai jaustis kalbėdami apie intymią savo gyvenimo pusę, pajusite, kad darosi vis lengviau išsakyti savo poreikius. 

4. Susiraskite bendruomenę ar užsiėmimus, kurie padėtų sužinoti daugiau

Jei neturite artimų bendraamžių draugų, su kuriais norėtumėte kalbėtis apie savo intymų gyvenimą, ieškokite atvirų pažiūrų bendruomenių, kurios galėtų paskatinti dialogą sekso tema.Jei jūs ir partneris jaučiatės nejaukiai ar jums gėda ir nedrąsu dėl seksualinės „žvalgybos“, yra nemažai renginių, kuriuose apsilankę pasijustumėte jaukiau ir tvirčiau.  

Internetas taip yra yra platus ir  nuostabus resursas ieškant informacijos ir bendraminčių. Pasinaudokite paieškos platformomis ar socialiniais tinklais. Taip pat galite paklausti bendraamžių draugų, kokiomis priemonėmis naudojasi jie.

5. Skaitykite

Egzistuoja daugybė šaltinių, kuriais pasinaudoję rasite puikių idėjų ir įkvėpimo seksualinėms paieškoms bet kokiame amžiuje. Pabandykite rasti knygų šia tema.

6. Praplėskite sekso apibūdinimą

Šis punktas ypač svarbus. Senstant, kai kurie sekso tipai, kurie jaudino anksčiau, tampa mažiau įmanomi, tačiau tai nereiškia, kad seksas dabar iš viso negalimas. Pavyzdžiui, jei seksas anksčiau buvo kupinas lankstumo ir akrobatikos, pagalvokite apie kitų sekso tipų tyrinėjimą: susitelkite į rankų ar burnos panaudojimą, kad suteiktumėte ir gautumėte malonumą. Apsikabinimai taip pat suteikia daug seksualinio malonumo ir pasitenkinimo. Taip pat, net smegenys gali tapti sekso organu – erotikos skaitymas, žiūrėjimas ir kūrimas gali nuostabiai stimuliuoti jūsų seksualinę energiją.

Yra daugybė būdų dalintis aistra, intymumu ir malonumu, tiek su savimi, tiek su partneriu. Suraskite kažką, kas tiks jūsų gyvenimo būdui, sugebėjimams ir interesams.

Suaugusiems.lt

 
Komentarai
Naujas komentaras